איראן קונה בסין 150 מטוסי קרב J-10 המבוססים על טכנולוגיה ישראלית
המקורות הצבאיים והמודיעניים של תיקדבקה: איראן עומדת לרכוש בסין את מטוס הקרב הרב-תכליתי צ'נאגדו Chengdu J-10, אשר קיבל במערב את הכינוי 'הדרקון הנמרץ' Vigorous Dragon.
לפי המידע של המקורות המודיעיניים שלנו, סין כבר הסכימה למכור לאיראן 150 מטוסי קרב כאלה הדומים ביכולות הביצוע שלהם למטוסי F-16 האמריקנים.
כמה מקורות מודיעין במערב טוענים , כי מטוס הקרב J-10, הוא למעשה העתק של מטוס 'הלביא' שפותח בתעשייה האווירית הישראלית במחצית השנייה של שנות ה-80, וכי ישראל מכרה לסין את הטכנולוגיות של המטוס לאחר שהחליטה שלא לייצר אותו, בעקבות לחץ אמריקני. ארה''ב אף האשימה בשנות ה-90 את ישראל, כי בעצם מכירת המפרטים הטכניים והאוויוניקה של מטוס 'הלביא' לסין, העבירה ישראל לסינים כמה טכנולוגיות אמריקאניות.
המטוס מיוצר בשני דגמים – דגם J-10A החד מושבי שמתפקד כמטוס רב משימתי ודגם J-10B הדו מושבי המשמש מטוס אימונים, ומטוס לתקיפה קרקעית ולוחמה אלקטרונית.
נוסף למטוסי הקרב הסיניים איראן גם סיכמה על רכישת 250 מטוסי קרב מתקדמים-דו מנועיים ורב תכליתיים twinjet Multirole Air superiority fighter מדגם סוחוי Sukhoi Su-30MKI-, הידוע במערב בשם Flanker-H. זהו אחד ממטוסי הקרב המתקדמים.
רק ביום ד' 29.7, השתתף SU-30MKI הנמצא בשירות חיל האוויר ההודי, בפעם הראשונה בתמרון אווירי בבריטניה, 'קשת בענן' Rainbow, שם הוא התמודד עם מטוס הקרב האירופאי 'טייפון' Typhoon.
הבעיה של המטוס החדיש הזה היא שיש בעיות בתפקוד המנועים שלו. כדי להיות בשיא הכישורים שלו ובו זמנית לשאת 8 טון של טילים ופצצות, המטוס צריך להפעיל את שני המנועים שלו מדגם AL-31FP. המעבר ממנוע אחד להפעלת המנוע השני נתקלת לעיתים קרובות בכשל engine failure. אותם הדברים אמורים לגבי המעבר מפעולה של שני מנועים לפעולה של מנוע אחד בלבד. (המטוס מסוגל לנחות כאשר רק אחד משני המנועים מופעל).
חיל האוויר ההודי המחזיק בצי של 200 מטוסי SU-30MKI, מדווח על ממוצע של 3 תקלות כאלה בתקופה של חודש. כמו כן מתלוננים ההודים, כי הזמן הדרוש לאחזקת המטוסים והכנתם לטיסות מבצעיות serviceability of the aircraft , הוא כה ארוך עד כי בזמן נתון אחד אפשר להפעיל רק 50 אחוז מהמטוסים, בעוד היתר נמצאים בטיפול. במילים אחרות, באם המתכננים של חיל האוויר האיראני סבורים, כי ה- SU-30MKI, יוכל להתמודד עם המטוסים האמריקנים והאירופאים המתקדמים הנמצאים בשירות מבצעי בחיילות האוויר הישראליים, הסעודים, ושל איחוד נסיכויות הנפט הערבית ה-UAE, הם עתידים להיתקל בבעיות קשות.
ב-22 ליולי דיווחו המקורות הצבאיים שלנו, כי מוסקבה וטהרן סיכמו על עסקת ענק בדבר הקמת צי ענק של מטוסי מיכל לתדלוק מטוסי קרב. המדובר במטוסי תדלוק מדגם IL78 MKI, ששם הקוד שלהם בנאט"ו הוא Midas, המסוגלים לטוס עד לטווח של 7,300 ק"מ. כל מטוס מיכל כזה מסוגל לתדלק בעת ובעונה אחת 6 עד 8 מטוסי קרב.
עם המידע הבלעדי שנמסר עתה על ידי המקורות הצבאיים והמודיעיניים שלנו, על רכישתם של 350 מטוסי קרב מתקדמים סיניים ורוסיים+ 100 מטוסי המיכל הולכת ומתקבלת התמונה של חיל האוויר האיראני החדש, אותו מקימה ההנהגה האיראנית בעיקר בכספים שהיא עומדת לקבל עם הסרת הסנקציות מעל טהרן.