חוגי ספנות ישראלים בכירים: `צים אסיה` לא הייתה מעורבת בהתנגשות ובמותם של הדייגים היפנים.
מיוחד ובלעדי למקורות תיקדבקה: חוגי ספנות בכירים ישראליים: `בדיקות עם רב החובל של `צים אסיה`, (אוניית מכולות בנפח של 40.000 טון.) שוללות את האפשרות כי האונייה הישראלית הייתה מעורבת בהתנקשות ביום רביעי 28.9, במים בינלאומיים בים יפן, עם ספינת הדייג היפנית שינשי מארו מס` Shinsei Maru No. 3, שנפחה 19 טון. כתוצאה מההתנגשות טבעה הספינה היפנית ו-7 ממלחייה נספו. האונייה הפוגעת לא עצרה להגיש עזרה לספינה היפנית והסתלקה מהמקום. עתה מתנהל מצוד בנמלי אסיה אחר הספינה הפוגעת.
חוגי הספנות הישראלים אומרים, כי כמו שבמקרה של `תאונת פגע וברח` על היבשה, המשטרה פונה אל מוסכים ובודקת אם הגיעו לשם מכוניות עם סימני התנגשות, כך נוהגים במקרה של התנגשות פגע-וברח בים. מטה משמר החופים היפני, הנמצא בעיר הנמל אוטרו באוקקאידו JCG`s First Coast Guard Headquarters in Otaru, Hokkaido, פנה אל המשטרה הימית הקוריאנית בבקשה לבדוק אם לנמלי קוריאה הגיעה אונייה ובחרטומה סימנים של התנגשות. היפנים העבירו לקוריאנים רשימה של אוניות ששייטו באזור ההתנגשות. בין האוניות האלה הייתה גם `צים אסיה.` המשטרה הימית הקוריאנית נטלה דגימות של צבע ובדקה וצילמה את חרטומן של כל האוניות שהיו ברשימה היפנית, והגיעו לנמלי קוריאה. אף אחת מאוניות אלה לא נעצרה, ולא הועלה נגדה חשד, מאחר והחקירה נמצאת רק בתחילתה. `צים אסיה` נמצאת עתה בדרכה מנמל פוסאן שבדרום קוריאה, אל נמל שנחאי בסין. למקורות שלנו נודע, כי רב החובל של `צים אסיה` דיווח למרכז החברה בחיפה, כי אין כל אפשרות שהאוניה הישראלית הייתה מעורבת בהתנגשות, אפילו מבלי שידעה על כך, מאחר והיא מצוידת במכשור אלקטרוני מתקדם המתריע ורושם כל גוף זר המתקרב לאונייה. התרעה כזו לא ניתנה, וברישומים האלקטרוניים אין כל סימן כי אכן ארעה התנגשות כזו. מקורות תיקדבקה: ממשלת יפן רואה בחומרה רבה אירועים כאלה, ואין ספק כי לאחר שתתברר זהות האונייה הפוגעת והשייכות הלאומית שלה,טוקיו תבקש הסברים מהממשלה של המדינה לה שייכת האונייה, דבר שיכול להביא למשבר דיפלומטי וכלכלי קשה בין שתי המדינות, ולתביעות פיצויים גדולות כנד החברה שהאונייה הפוגעת נמצאת בבעלותה.