חיל האוויר משדרג את מסוקי ה'יסעור', ומתקין בהם מערכות נגד טילים.
המקורות הצבאיים של תיקדבקה: חיל האוויר השלים בימים אלה את השדרוג של המסוק הראשון מדגם יסעורCH-53 Sikorsky Yasour, המהווה את שדרת מסוקי התובלה הכבדים של צה"ל, למעלה מ-40 שנה. ההערכה היא, כי לחיל האוויר יש כ-40 מסוקי תובלה כאלה. בעוד שמטרת השדרוג היא להאריך את חייו המבצעיים של המסוק בעוד 18 שנה, עד שנת 2025, הרי המטרה המידית העיקרית שלו, היא להפיק את לקחי מלחמת לבנון עם חיזבאללה. במלחמה הצליח חיזבאללה לשגר טיל שהפיל מסוק יסעור שטס מעל דרום לבנון, והרג את כל 4 אנשי הצוות שהיו בו. בכך חשף חיזבאללה ואתו האיראנים והסורים, את חולשתו של היסעור, היכול להיות מופל על ידי טילי נ"מ פשוטים יחסית. לכן, המסוק החדש המשודרג נועד להיות בעל יכולת תמרון והתחמקות גבוהים יותר, ובעל כושר עמידות רבה יותר בפני טילים, ונשק נ"מ אחר, הנמצאים בידי האויב. לשם כך תותקן בו גרסה צבאית חדשה של המערכת נגד טילים מתוצרת 'אלתא' EL/M-2160 , המותקנת עתה גם במטוסי הנוסעים האזרחיים הישראליים. מערכת זו מאפשרת לטייסים להבחין בטילים מתקרבים, ולשנות באמצעי נגד אלקטרונים את כיוון וזווית טיסתו של הטיל.
מאחר והמסוק נועד בעיקר להובלת גייסות, כמו כוחות מיוחדים, איסוף מודיעין באמצעות מערכות המותקנות בו, הובלת ציוד צבאי והנחתתו בלב שדה הקרב, ופינוי הרוגים ופצועים, ההערכה היא, כי מספר המסוקים המשודרגים שיוכלו להשתתף במלחמות במשך שנת 2008, יהיה מצומצם ביותר ולא יגיע ליותר המספר מסוקים בודדים.
בחיל האוויר נערכים מאמצים מיוחדים לסיים שדרוג של מספר גדול ככל האפשר של מסוקי יסעור במחצית הראשונה של 2008.
הדגם החדש, או למעשה האב טיפוס, של המסוק המשודרג, הוצג לפני כמה ימים בבסיס תל-נוף, לפני מפקד חיל האוויר האלוף אליעזר שקדי, וצמרת הפיקוד הבכיר של חיל האוויר.
כל עבודות השדרוג שנערכו במסוק, החל מהתכנון, ייצור המערכות החדשות, כולל אוויוניקה, מערכות חשמל, הרכבתן, והתאמתן למסוק, נעשו כולן בבסיס חיל האוויר.
בבסיס, הוקם קו ייצור, בו ישודרגו כל מסוקי היסעור של חיל האוויר.
'דיפנסניוז' DefenseNews, מוסר בכתבה מיוחדת על המסוק החדש, כי הותקנה בו מערכת ריחוף אוטומטית חדשה מעל שטחי מדבריים או מים, בתנאי מזג אוויר קשים כמו ערפל או ענני אבק, בהם אין לצוות יכולת לקבוע נקודת ראייה. המערכת מאפשרת למסוק לרחף בצורה יציבה מעל הנקודה או הזירה בה הוא פועל, מבלי להיות מושפע מתנאי מזג האוויר.
כמו כן הותקנה במסוק החדש מערכת התראה מתקדמת מפני מכשולים, כמו קווי מתח גבוה, הרים, סלעים, או בניינים גבוהים. מערכת זו, מתוצרת מפעל 'אלאופ' Elop, מפעילה מערכת לייזר הסורקת את האזורים אליהם המסוק מתקרב, ומערכת קולית, אשר מכריזה באוזני הטייסים על גורם הסכנה, והמיקום שלו, אליו המסוק מתקרב.
ההערכה בחיל האוויר היא כי השלמת מבצע השדרוג יסתיים ב-2010.
