'כיפת מל"ט' Drone Dome תוצרת 'רפאל' המיירטת רחפנים בטווח של 3.5 עד 10 ק"מ הוצבה בנמל התעופה גטוויק בלונדון
לאחר שלושה ימים של תוהו ובוהו בטיסות של ערב המולד, בנמל התעופה הבינלאומי גטוויק Gatwick Airport, הנמצא מזרחית-דרומית ללונדון ולאחר שלמעלה מ-1,400 טיסות בוטלו ומאות אלפי אנשים נתקעו, בגלל טיסות של רחפנים באזור הביטחון האסור לטיסה מסביב לנמל התעופה, שקוטרו 1 ק"מ, הציב צבא בריטניה בנמל מערכת התראה ישראלית מפני רחפנים.
מדובר ב'כיפת מל"ט' Drone Dome, על משקל 'כיפת ברזל', תוצרת 'רפא"ל' המיירטת רחפנים בטווח של 3.5 עד 10 ק"מ, ומסוגלת להבחין בהם בטווח של 50 ק"מ.
הצבא הבריטי רכש את המערכת הזו אצל הרשות לפיתוח אמצעי לחימה-'רפא"ל', בתחילת השנה לאחר שהתרשם מביצועיה בתנאי קרב אמיתים במצור על כוחות ISIS במוסול, ובקרבות עם ISIS במזרח סוריה. הבעיה שעומדת עתה בפני הבריטים, שבדרך האופיינית להם, רכשו רק את מערכות העיקוב של המערכת שהם: מערכת המכ"ם radar detection, מערכת הזיהוי האלקטרו-אופטית electro-optical (EO) identification, ואת מערכת השיבוש האלקטרונית בין הרחפן למפעיליו communication jamming elements of the system, אבל לא רכשו את חלקי המערכת הלייזר המיירטת ומשמידה hard-kill laser of the system, את הרחפנים/מל"טים
המערכת תוכננה ונבנתה על ידי רפא"ל כמערכת להגנת מרחבים אוויריים נגד רחפנים/מל"טים של גופי טרור.
הצבתם של 4 מערכות מכ"ם של מערכת 'כיפת מל"ט' Drone Dome מסביב למטרה אחת מספקת מערכת עיקוב של 360 מעלות מסביב למטרה.
הצבא הבריטי רכש מרפא"ל שש מערכות כאלה. המערכת השלמה יכולה להפעיל נגד הרחפנים/מל"טים קרן לייזר, או להפילם באמצעות תותח מים, תלוי בטיב האיום.
אפשרות נוספת ליירט את הרחפן. מל"ט ולהשמידו, היא היכולת של המערכת לשבש את הקשר שבין המפעיל לבין הרחפן, פעולה שמביאה להתרסקותו, מה שמכונה בלשון המקצועית ‘soft-kill’. המערכת בנויה כך שאפשר להציב אותה באורח קבוע מעל מטרות אפשריות, או להפעיל אותה מרכבים, אופציה ההופכת אותה למערכת ניידת.
המקורות הצבאיים של תיקדבקה מציינים, כי עתה נמצאות בידי ישראל שלוש מערכות ליירוט טילים וכלי טייס לטווח קצר, כולן תוצרת 'רפאל'. מערכת 'כיפת ברזל' Iron Done, כיפת ברזל הימית C-Dome, ומערכת היירוט נגד רחפנים/מל"טים 'כיפת מל"ט' Drone Dome.