משמרות המהפכה האיראניים סוללים בסוריה את הכביש דיר א-זור-תדמור, שישמש חולייה מרכזית בגשר היבשתי האיראני
מיוחד ובלעדי למקרות הצבאיים של תיקדבקה: משמרות המהפכה האיראניים החלו, בשבוע האחרון, לסלול מחדש את הכביש דיר א-זור-תדמור Palmyra, כביש M-20, שישמש כחולייה המרכזית של הגשר היבשתי האיראני. (ראו מפה מצורפת).
הכביש הזה שאורכו 200 ק"מ, ואשר מתחבר במזרח ליד העיר אבו קמאל עם הכביש העיראקי מס' 1 המוביל לבגדאד, ובמערב עם הכביש הראשי הסורי המוביל מתדמור לדמשק, יאפשר לאיראנים להעביר שיירות צבאיות מעיראק לסוריה ומשם ללבנון.
המקורות שלנו מוסרים, כי משמרות המהפכה האיראניים העבירו כבר בימים האחרונים לפחות שלוש שיירות צבאיות, שכל אחת מהן מנתה בין 15 ל-20 משאיות צבאיות, מכוסות בברזנטים עבים במטרה להסתיר את מטענן, בתוואי של הכביש הזה.
כוונת השיירות האלה הייתה לבחון באם ארצות הברית או ישראל תפעלנה נגדן ותנסה לעכב או לעצור את תנועתן. אולם לא חיל האוויר האמריקני וגם לא חיל האוויר הישראלי פעלו נגד שיירות אלה, והן עברו בכביש ללא הפרעה.
הכביש דיר- א-זור ניזוק קשה מאוד בחצי השנה האחרונה לאחר שלאורכו התנהלו קרבות קשים עם ISIS. אולם עתה עם נסיגת כוחות ISIS למערב עיראק, כאשר ההערכה היא כי בסוריה עצמה נותרו לא יותר מאשר כמה מאות לוחמים של ארגון הטרור המוסלמי, התאפשרה התחלת סלילת הכביש מחדש.
המקורות שלנו מוסרים, כי על עבודות הסלילה ממונה זרוע הבנייה של משמרות המהפכה האיראניים חאתאם אל-אנבייא Khatam al-Anbia, המעסיקה לשם כך חברות קבלניות סוריות.
מאחר ובכביש הזה יהיו רק שני מסלולים יוקמו משני צדדיו מפרצי חנייה גדולים, שיהיו מוקפים בקירות מגן, אשר יאפשרו לשיירות להמתין עד למעברה של שיירה שבאה מולן.
עם סיום סלילת הכביש תתווסף עוד חוליה טקטית חשובה לגשר היבשתי האיראני מעיראק לסוריה ועד ללבנון, אשר יהיה כולו תחת פיקוח ושליטה של משמרות המהפכה האיראניים.
The fact that those convoys were not attacked is because of good Intel that their loads wasn't worth it I'm sure IF & when the cargo will be important they WILL be demolished
כשייסימו לבנות הכביש – רק אז נפציץ.