כשל טכני במנוע מסוק העטלף של חיל האוויר נבע מקורוזיה ברכיב פנימי והביא להתרסקותו בים מול חיפה

הכשל הטכני במנוע מסוק העטלף של חיל האוויר שהתרסק בתחילת החודש שעבר נבע מקורוזיה חמה ברכיב פנימי, שהובילה ליצירת סדק באחד מלהבי הטורבינה ופריצת אש. כך עולה מממצאי דו"ח הביניים של צוות המומחים בצה"ל שחוקר את ההתרסקות מול חופי חיפה, שבה נהרגו סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל.
מדובר בתאונה ראשונה מהסוג הזה בעולם במסוקים אלה.

אלוף-משנה ט', הציג, ביום ה' 10.2, את הממצאים למפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין, למשפחות השכולות ולטייסת 193.
בעקבות הדו"ח הורה מפקד חיל האוויר להחזיר את מסוקי העטלף לפעילות מבצעית.

Print Friendly, PDF & Email