ראש מנהלת מטוס ה-F-35 בארה"ב: רק באפריל ובספטמבר השנה יערכו ניסויים ביכולתו של המטוס למלא תפקידי סיוע קרביים שיקבעו את כושרו המבצעי
תת-אדמירל מאט ווינטר Vice Adm. Mat Winter ראש מנהלת מטוס ה-F-35 בארה"ב אמר, ביום חמישי 1.3, כי לפני שמטוס החמקן האמריקני החדש ה-F-35 ייכנס לשירות מבצעי, יהיה צורך להוכיח את יכולותיו של המטוס למלא תפקידי סיוע, to prove its mettle as a close-air support plane. תת-אדמירל ווינטר אמר, כי תערכנה שתי סדרות של ניסויים, אחת באפריל, והשנייה בספטמבר השנה, כאשר כישורי של ה-F-35 יבחנו מול מטוס ה-A-10.
תיקדבקה: ה-A-10 הוא מטוס לתקיפת כוחות קרקע וטורי שריון. כמה גורמים צבאיים אמריקנים טוענים, כי מטוס ה-F-35, איננו מסוגל למלא את המשימות המוטלות על ה-A-10 שהוא מטוס תקיפה מיושן.
חיל האוויר הישראלי, בו ה-F-35 נכנס כבר לשימוש מבצעי אף פעם לא פרסם שום מידע בנושא זה.
המבחנים האמיתיים:
1. לחטוף צרור 23 מ"מ ולנחות בשלום.
2. לחמוק מטיל סטינגר ע"י תמרון חד בגובה נמוך.
3. לקרוע טור טנקים ביעף תותחים.
הם כנראה מתכוונים לגירסת המרינס (המראה אנכית).
בארץ יש את גרסת A של חיל האויר והיא בוודאי לא מיועדת לסיוע קרוב אצלינו.
ה A10 מטוס ישן וייעודי לסיוע קרוב ורק לסיוע קרוב (ומדהים בתחום הזה) ואינו בר השוואה ל F35.
וה CAPTHA די מיותר פה. לא חייבים לדחוף בכל חור