רשימת הוויתורים הישראליים שיאפשרו את פתיחת המו"מ הישיר עם הפלסטינים. פורסם בתיקדבקה ב-28 למאי
פורסם בתיקדבקה ב-28 למאי: במרכז חבילת ההצעות שגיבש שר החוץ האמריקני ג'ון קארי, עומדת התוכנית להקים ליד יריחו נמל תעופה בינלאומי פלסטיני, שיבטל את התלות הפלסטינית בנמל התעופה הישראלי בן גוריון בלוד.
לפי התוכנית, תוקם בצד הקמת נמל התעופה חברת תעופה פלסטינית לאומית, אשר מטוסיה יקיימו קשר ישיר בין המדינה הפלסטינית העומדת לקום לצד ישראל, ובין ארה''ב ואירופה. המטוסים הפלסטינים יעברו בדרכם מיריחו ליעדיהם דרך המרחב האווירי של ישראל, ויצטרכו לתאם את טיסותיהם עם מגדלי הפיקוח הישראליים.
סידורי הביטחון בנמל התעופה הפלסטיני שיוקם יהיו בידי הרשות הפלסטינית, אולם ברקע מאחורי הקלעים, באמצעות מערכת מחשבים למצלמות מעקב, ואנשי ביטחון ישראליים סמויים שיהיו בשטח,תקיים ישראל פיקוח על תנועת הנוסעים הפלסטינית הנכנס ויוצאת, ועל מטעני האוויר שיגיעו במטוסים השונים. סידורי ביטחון כאלה היו נהוגים במעבר רפיח בין רצועת עזה ומצרים, בשנת 2006, שם הוצבו אנשי ביטחון אירופאים, אולם הם אף פעם לא פעלו במלואם ולבסוף התמוטטו.
לפי התוכנית של ג'ון קארי, כל אזור יריחו יהפוך למרכז כלכלי בו יונחו היסודות הראשונים למדינה הפלסטינית העצמית. נוסף לנמל התעופה הבינלאומי מציע קארי לאפשר לרשות הפלסטינית לבנות מפעל אשלג בחוף קליה בצפון ים המלח. לשם כך דורש שר החוץ האמריקני מישראל, לסגת מאזור זה, בו נמצאים אדמות קיבוץ קליה, ולהעבירו לידי הרשות הפלסטינית. לפי התוכנית האמריקנית נסיגה ישראלית מאזור צפון ים המלח, תהייה הנסיגה הישראלית הראשונה במסגרת נסיגות ישראליות נוספות, או/ו שינויים בסמכויות השלטוניות של הפלסטינים באזורי יהודה ושומרון, שיבואו ככל שהמו''מ המשולש בין ארצות הברית, ישראל והפלסטינים יתקדם.
ישראל תסכים כי הרשות הפלסטינית תתחיל להפיק גז, מקידוח הגז שערכה חברת הנפט והגז הבריטית BP, מול עזה. הסכמה ישראלית זו היא ישנה והיא ניתנה כבר לפני שנים לטוני בלייר, מי שהיה ראש ממשלת בריטניה.
ישוחררו 104 אסירים פלסטינים.